Verwijskaart voor een specialist: Hoelang geldig?

In maart heb ik een verwijskaart gekregen van de huisarts voor de internist. Echter, doordat er het een en ander is gebeurd en tussen is gekomen, heb ik nog geen afspraak gemaakt bij de internist.

Nu heb ik even opgezocht hoelang zo'n verwijskaart nou geldig is, en ik lees verschillende verhalen. Sommige zeggen 3 maanden, maar sommige zeggen dat een verwijskaart voor een specialist zelfs 1 jaar geldig is.

Wie weet hoelang deze geldig is? Ik ben van plan om snel een afspraak te maken, dus hoop dat deze nog gewoon geldig is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Morgen meteen even de internist bellen om een afspraak te maken. Kun je gelijk vragen of de verwijskaart nog geldig is. Zo niet, ff belletje naar de huisarts, ik denk dat hij/zij niet moeilijk doet om even een nieuw briefje te maken.

Het beste antwoord

Blijkbaar zijn de regels door de zorgverzekeraars een beetje aangescherpt: een verwijsbriefje is tegenwoordig 1 jaar geldig (zie bron, onder "Wat neemt u mee...").
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je reactie! Hier kan ik wat mee! ;)

Andere antwoorden (1)

Bij mij was het 1 jaar. Probeer het, als hij verlopen is hoor je het wel.